Serwis STS Holding wykorzystuje pliki cookies
Dowiedz się więcejOdpowiedzialność


Społeczna odpowiedzialność
Działalność Grupy w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu obejmuje szeroko pojęty sponsoring oraz działalność charytatywną na rzecz interesariuszy zewnętrznych (klienci, partnerzy, organizacje pozarządowe, itp.) i interesariuszy wewnętrznych (pracownicy).

Grupa jest jednym z największych sponsorów aktywnie wspierających polski sport. STS S.A. jest oficjalnym sponsorem reprezentacji Polski w piłce nożnej, sponsorem strategicznym Lecha Poznań, sponsorem głównym Jagiellonii Białystok a także oficjalnym bukmacherem Cracovii, Pogoni Szczecin, Górnika Łęczna, Zagłębia Lubin, Polskiej Ligi Siatkówki czy innych klubów i związków sportowych. Grupa angażuje się także we wspieranie eSportu.
Działania grupy
-
Sponsorowanie polskiego sportu
Grupa wspiera polski sport od 2013 r. Od tego czasu STS S.A. przeznaczyła ok. 50 mln PLN na działalność związaną ze sponsorowaniem polskiego sportu. W kolejnych latach kwota ta powinna znacząco wzrosnąć. Grupa współpracuje nie tylko z klubami oraz związkami sportowymi, lecz również ze stowarzyszeniami kibiców i lokalnymi inicjatywami sportowymi, takimi jak GKS Urania i Ruch Radzionków. Strategia Grupy w tym obszarze jest ściśle powiązana ze wspieraniem wspólnoty sportowej w wielu rejonach kraju.
-
Inicjatywy lokalne i międzynarodowe
Grupa prowadzi swoją działalność w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu za pośrednictwem fundacji Sport Twoją Szansą, której celem statutowym jest podejmowanie działań wspierających rozwój polskiego sportu. Utworzona z inicjatywy STS S.A. fundacja wspiera utalentowanych sportowców poprzez udzielanie im pomocy materialnej i wsparcia merytorycznego. Fundacja pomaga młodym sportowcom w uzyskaniu dostępu do odpowiedniego dla ich kariery zaplecza treningowego oraz wspiera ich udział w zawodach na poziomie krajowym i międzynarodowym. Fundacja została utworzona w 2014 r. i od tego czasu podjęła kilkadziesiąt inicjatyw sportowych na poziomie lokalnym, krajowym i międzynarodowym.
-
Współpraca z organizacjami charytatywnymi
Grupa regularnie współpracuje z organizacjami pozarządowymi takimi jak Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, największa polska organizacja charytatywna, czy Olimpiady Specjalne, i od wielu lat ok. połowa pracowników Grupy jest zaangażowana w działalność Szlachetnej Paczki, jednego z największych i najbardziej rozpoznawalnych projektów społecznych w Polsce.
-
Pracodawca pierwszego wyboru
Grupa jest aktywnie zaangażowana w budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy wśród potencjalnych, nowych i obecnych pracowników. Spółka angażuje się w kilkanaście projektów promujących Grupę jako pracodawcę pierwszego wyboru. W badaniu zadowolenia pracowników przeprowadzonym w styczniu 2021 r. STS S.A. uzyskała wskaźnik NPS (wskaźnik rekomendacji netto) wskazujący ilu respondentów poleciłoby ją innym osobom) na bardzo wysokim poziomie tj. 60.
-
Rozwój pracowników
Grupa prowadzi szereg programów przeznaczonych dla pracowników na różnych etapach kariery. Należą do nich: Cykl Szkoleń Wewnętrznych (prowadzonych przez pracowników specjalizujących się w różnych tematach i obszarach – szkolenia te są otwarte dla wszystkich pracowników), Program “Buddy” (w ramach którego nowi pracownicy są przydzielani do doświadczonych kolegów, którzy pomagają im odnaleźć się w pierwszych dniach pracy) oraz Program Młody Menedżer (przeznaczony dla pracowników, którzy po raz pierwszy awansowali na stanowisko kierownicze). Dział Kadr udziela osobom objętym programem Młody Menedżer informacji z zakresu prawa pracy, procedur wewnętrznych dotyczących zarządzania ludźmi oraz miękkich umiejętności interpersonalnych, aby mogli lepiej zaadaptować się w nowej roli. Odbywa się również
Dzień Szefa – szkolenie menedżerskie (przeznaczone dla kadry kierowniczej, poruszające aspekty zarządzania zespołem, umiejętności nadzorczych i współdziałania w zespole w celu skutecznego przywództwa).
Dział Kadr oraz Dyrektor ds. Zaangażowania i Komunikacji prowadzą co roku kilkanaście działań przeznaczonych dla pracowników. Ponadto Grupa przeznacza w budżecie ok. 0,5 mln PLN na szkolenia i kursy dla członków swojego zespołu. -
Odpowiedzialna Gra
Grupa podejmuje działania w obszarze Odpowiedzialnej Gry („OG”). Grupa stworzyła specjalny zespół na potrzeby wszystkich działań związanych z OG. Grupa przygotowała zasady i procedury OG przeznaczone na rynek polski i rynki zagraniczne. Grupa koncentruje się na promowaniu odpowiedzialnej i bezpiecznej gry. Przykładowo, Grupa przygotowała specjalną stronę internetową, na której nowi gracze mogą znaleźć informacje o bezpiecznym korzystaniu z oferty Grupy. Ponadto strona sts[.]pl zawiera dział poświęcony wyłącznie OG, w którym gracze znajdą potrzebne im informacje i mogą przeprowadzić test samooceny, z którego dowiedzą się, czy mają kontrolę nad uprawianiem hazardu.
-
Kwestie środowiskowe
Zdaniem Grupy kwestie środowiskowe nie wywarły istotnego znaczenia na działalność i sytuację finansową Grupy. Grupa prowadzi działalność usługową i świadczy około 80,3% usług w zakresie przychodów grupy kapitałowej STS S.A. w 2020 r. za pośrednictwem kanałów internetowych.
-
Rozwiązania proekologiczne
Grupa koncentruje się na wdrażaniu rozwiązań proekologicznych w swoich punktach bukmacherskich i biurach. W trakcie remontów wymieniono oświetlenie na energooszczędne. Biura w Katowicach, Warszawie, Pradze i na Malcie korzystają z żarówek opartych na diodach elektroluminescencyjnych (LED). Około 40% punktów bukmacherskich także korzysta z tego źródła światła. Ponadto energia elektryczna zużywana w 80% punktów bukmacherskich pochodzi wyłącznie ze źródeł odnawialnych. W najbliższej przyszłości planowana jest instalacja paneli fotowoltaicznych w siedzibie Grupy, co pozwoli na dalsze zwiększenie udziału energii ze źródeł odnawialnych w całości zużywanej energii.
Grupa podjęła również działania mające na celu zmniejszenie ilości odpadów z tworzyw sztucznych. Zmieniono dostawcę wody pitnej w biurach STS S.A. i zastąpiono plastikowe butelki ekologicznymi dystrybutorami wody kranowej. W związku z cyfryzacją punktów bukmacherskich oferta Grupy coraz częściej prezentowana jest w formie elektronicznej (tablety i mobilne wyświetlacze), co znacznie zmniejsza zapotrzebowanie na papier. Trwająca transformacja punktów bukmacherskich przyniesie kolejne korzyści w tym obszarze.
Grupa uważa, że ze względu na charakter prowadzonej działalności nie występują kwestie środowiskowe, które mają istotne znaczenie dla jej działalności, sytuacji finansowej oraz wykorzystania rzeczowych aktywów trwałych.